Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися.

Сенека

/Files/images/самосвіта.jpg

САМООСВІТА - ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА

В. О. Сухомлинський вважав, що джерелом і рушійною силою самоосвітньої діяльності педагога є потреба в знаннях: "знати більше, ніж я знаю сьогодні".

Вчений зазначав, що суттєвими причинами, які породжують цю потребу, є вимоги, які висувають до педагогів керівники, колеги по роботі, батьки, а особливо вихованці.

Педагог наголошував: "Учень повинен бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь".

В. О. Сухомлинський був переконаний, що самоосвітня діяльність має починатися із самопізнання.

Педагог повинен вивчити себе як особистість, порівняти себе з іншими, спостерігати за собою ніби збоку.

Він стверджував, що девіз самопізнання добре виражений у словах Ф. М. Достоєвського: "Знайди себе в собі, підкори себе собі, оволодій собою!".

Мотиви, які спонукають мене до самоосвіти

Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що від­буваються.

Гордон Драйден

  • Бажання творчості.

Вчитель - професія творча. Творча людина не зможе з року в рік працювати за одним і тим же поурочним планом або сценарієм. Робота повинна бути цікавою і приносити задоволення.

  • Зміни, що відбуваються в житті суспільства.

Ці зміни в першу чергу торкаються учнів, формують їхній світогляд, і не хотілося б, щоб мій образ формувався у них як образ «несучасної людини».

  • Конкуренція.

Можливість бути потрібною на роботі. Не секрет, що багато батьків, приводячи дитину до школи, просяться в клас до конкретного вчителя, предметника або класного керівника.

  • Громадська думка.

Мені не байдуже, вважають мене «хорошим» або «поганим». Поганим вчителем бути прикро.

  • Матеріальне стимулювання.

Без постійного засвоєння нових знань не домогтися підвищення категорії, збільшення навантаження у школі.

  • Інтерес. Вчитися просто цікаво.

Як людина, яка щодня вчить, не буде постійно вчитися? Чи вправі вона тоді викладати?

Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега:

«Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою ...».

Бажаю всім удачі та успіху!

/Files/images/інноваційний вчитель.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 6022

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.